052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

איך למכור את עצמי ולייצר רושם ב-60 שניות? נאום המעלית

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. מאמרים בנושאי ניהול, שירות ומכירות
  4. איך למכור את עצמי ולייצר רושם ב-60 שניות? נאום המעלית

נתקלתם בלקוח פוטנציאלי במפגש קצר ואתם לא יודעים כיצד לגשת אליו? רוצים להציג את עצמכם בסיטואציה חברתית על מנת להשיג לידים או משקיעים והמילים הנכונות לא יוצאות מהפה? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם

נאום מעלית

מהו נאום מעלית ומדוע הוא חשוב

  • נאום מעלית מדמה סיטואציה שבה עלייך למכור את עצמך או את העסק שלך בפחות מ-60 שניות ללקוח או משקיע. ממש כמו במפגש רנדומלי במעלית
  • חשוב לתכנן את הנאום בצורה מוקפדת וברמה כזו שאפילו אמא שלך תוכל להבין במה אתה עוסק בהסבר קצר של 60 שניות
  • כל מפגש חברתי הוא אפשרות למכור את עצמכם בנאום מעלית. אי אפשר לדעת מהיכן יגיע הלקוח הגדול הבא שלכם
  • תרגול ועבודה על נאום מעלית יכולים להביא לעסק שלכם משקיעים ולקוחות בסיכוי גבוה יותר באופן משמעותי

מה אסור לעשות בנאום מעלית?

  • זהו לא תסריט מכירה - אנו לא עוסקים בניסיון שכנוע לקנייה או לרכישה. המטרה היא לייצר תדמית ורצון להמשך קשר
  • לא מוכרים שירותים ומוצרים ולא מסבירים כמה שאנו טובים - את אלו נשמור למפגש הבא
  • הלקוח קונה את "העסק" ולא בהכרח את המוצר
  • הסבירו כיצד העסק מנוהל ואלת תכנסו לשירותים שלכם באופן פרטני
  • אנו משתדלים שלא לעסוק בטיפול בהתנגדויות בנאום מעלית ולכן אין לכוון למקומות שבהם הלקוח עלול להעלות התנגדות לדברים

 

כיצד ניתן לתרגל נאום במעלית ולבחון שיפור?

בסיום המאמר תמצאו משימה נוספת. אם ברצונכם לשפר את המיומנות שלכם, אל תקראו את המאמר עד סופו. עשו זאת רק לאחר סיום המשימה הנוכחית.

  • כל אחד רושם בדף עבורו נאום מעלית שמתאים ל-60 שניות
  • מבצעים סימולציה עם חבר או משפחה, כאשרמי הלקוח (החבר/משפחה) מודד זמן של 60 שניות ועוצר אתכם בסיום
  • לאחר הסימולציה נהלו דיון קצר
    • איך היה לכם?
    • האם הספקתם ב-60 שניות?
    • מרגישים שהצלחתם למכור את עצמכם?
    • בקשו משוב על ההצגה שלכם

 

נאום מעלית מוצלח צריך לענות על 6 השאלות הבאות:

  1. מהו המוצר או השירות שאנו מוכרים? תיאור קצר וממצא ללא פירוט
  2. מהו שוק המטרה שלנו – מי קהל הלקוחות שלנו, תעשיה, גודל שוק (ללקוחות גדולים ומשקיעים) וכו'
  3. מה מודל ההכנסות/מכירות שלנו
    1. למשקיעים - כיצד אנו עושים כסף
    2. ללקוח פרטי – מודל מכירה (תלוי בסיטואציה ולא חובה בכל מפגש)
  4. מה תפקידי בחברה/מי הבעלים – ספר בקצרה עלייך ועל שאר הבעלים
  5. מי המתחרים – מתחרים קיימים הם הוכחה לכך שהקונספט העסקי עובד (רלוונטי בעיקר למשקיעים)
  6. מה היתרון התחרותי שלך על פני המתחרים

  

5 עוגנים לכל נאום מעלית

  1. מטרה – מהי מטרת השיחה. הגדר אותה מראש ושאף לבצעה
  2. תפיסת הלקוח – חשוב להתחיל בהצהרה או בשאלה שתגרום ללקוח להקשיב
  3. בין 130-250 מילים. לא יותר מ-60 שניות
  4. ביטחון עצמי – אנרגיה ואסרטיביות. תשוקה בהצגת החברה והמוצר
  5. יישום מטרה – השגת מטרת השיחה כגון: מתן כרטיס ביקור, לקיחת טלפון, קביעת פגישה וכו'

 

נאום מעלית לדוגמה:

בעל העסק "תות או למות" למכירת תותים פוגש בעלים של חנות פירות שכונתית

  1. מטרה – לקבוע עמו פגישה לשיווק התותים בחנות שלו
  2. היכרות ותפיסת הלקוח – אתה הבעלים של "מרכז הפירות" בעיר נכון? נעים מאוד. אני דוד, הבעלים של "תות או למות" – שיווק תותים. אתה יודע שבישוב שלך אני מוכר תותים יותר מבכל מקום אחר בארץ?
  3. הסבר על החברה+יתרונות– חברת "תות או למות" היא החברה הרביעית בגודלה בישראל בתחום התותים. אנו החברה היחידה בארץ שמשווקת תותים אורגנים ללא ריסוס בשום אמצעי ובמחירים אטרקטיביים
  4. שוק מטרה – החברה משווקת במכולות פרטיות וברשתות הגדולות בכל איזורי הארץ
  5. מודל הכנסות (לא חובה) - אנו עובדים בשיטת שיווק ייחודית שבה אתה יכול לקנות סחורה באיזו כמות שתבחר והמחיר לק"ג נשאר תחרותי ואטרקטיבי
  6. בעלים - אני ושותפי לעסקים חיים עובדים בעסק כל 15 שנה. אפשר להגיד שתותים זו האהבה הכי גדולה שלי בחיים אחרי אשתי כמובן
  7. מתחרים - קיימות מספר חברות שמשווקות תותים ואני בטוח שיש לך ספק, אך אנו היחידים בארץ שמתמחים רק בשיווק תותים
  8. יישום מטרה – אשמח שנפגש ונדון בשיתוף פעולה עתידי. מתי אתה פנוי השבוע?

  

ועכשיו נתרגל שוב ונבחן שיפור

  • כתבו נאום מעלית חדש בהינתן הידע שקיבלתם מקריאה עד סוף המאמר
  • בצעו תרגול נוסף עם בן הזוג מהמשימה הקודמת
  • ענו על אותם שאלות כפי שעשיתם בשמשימה הקודמת
  • בקשו תשובה כנה לשאלה: "האם השתפרתי מהפעם הקודמת?"

 

לסיכום

כמעט בכל סיטואציה אפשרית בחיים אנו צריכים לייצר רושם ראשוני ולמכור את עצמנו, קל וחומר בעולם העסקים. חלק גדול מהעסקאות הגדולות ביותר שלי וההזדמנויות שקיבלתי בחיי הגיעו ממקומות בלתי צפויים. מומלץ להכין, לתרגל את הנאום שלכם ולשפר אותו עם הזמן. כחלק מהקריירה העסקית שלי, נוכחתי להיות בסיטואציות רבות שבהן ב60 שניות יש לי אפשרות לשכנע לקוח לתת לי פרוייקט של עשרות אלפי שקלים מהרגע להרגע. בסופו של דבר, החלטות רבות נלקחות על סמך היכולת שלנו לשווק את עצמנו בטווח קצר, כאשר נקודת המבט של מקבלע ההחלטות נסמכת במקרים רבים על רושם ראשוני. זכרו - אין רושם שני לרושם ראשוני. במקרים רבים לא תינתן לנו האופצייה לשנות ולכן חשוב מאוד לדעת לנהל את הרושם בצורה הטובה ביותר.

 

על הכותב

רועי ברק הוא מומחה לתחום המכירות והשכנוע, יועץ ומנחה בניהול ומכירות. רועי בוגר תואר שני במנהל עסקים ובעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים בארגונים המובילים במשק דוגמת סלקום ונטוויז'ן.

 

רוצים לשאול את רועי שאלה? לחצו כאן

 

מאמרים ותכנים נוספים בנושא שדרוג והקמה של עסק

טיפים ומאמרים

אינטונציה במכירות - כיצד להיות אסרטייבים במכירה

כיצד לשווק את העסק שלי

כיצד לבנות מודל תמריצים לאנשי מכירות

ראיון וגיוס עובדים

  

 

אולי יעניין אותך גם:
FB