052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

שיווק באינטרנט או פרסום בשלטי חוצות? כיצד מפרסמים עסק קטן

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. עסקים קטנים
  4. שיווק באינטרנט או פרסום בשלטי חוצות? כיצד מפרסמים עסק קטן

שיווק הוא ה"לב" של העסק שלך, כי הרי ללא לקוחות, אתה צפוי להישאר ללא הכנסות. בעולם העסקי והדינמי של היום, מרבית בעלי העסקים הקטנים מתקשים לנהל את העסק ובמקביל לבצע שיווק לעסק, תוך כדי שהם מעודכנים בטרנדים האחרונים של עולם השיווק

שיווק דיגיטאלי

שיווק בעסקים קטנים – מדוע הוא חשוב?

כאשר מסתמכים על לקוח אחד או שניים גדולים, לרוב זה מסתיים במפח נפש מבחינת בעל העסק שהרי אנו תולים את הפרנסה שלנו במישהו ספציפי. מדוע לחכות למכה שתבוא? מדוע רק אז לבצע שינוי מיתוג לעסק או להתחיל מחדש תהליך של יזמות עסקי ולבנות משהו חדש מאפס?

 

לחצו כאן למאמר הנקרא ביותר באתר - כיצד לבחור יועץ עסקי

 

שיווק באינטרנט

השיווק באינטרנט תופס כיום נתח נכבד מהאסטרטגיה השיווקית של מרבית העסקים הקטנים בישראל. שיווק לעסק קטן באינטרנט יכול להתבצע בדרכים הבאים:

  • בניית אתר אינטרנט לעסקים – מיתוג או שינוי מיתוג לעסק באתר - ניתן לשלב תכנים מקצועיים, הסברים על העסק, היתרונות שלו, הבידול מהמתחרים וכו'
  • שיווק ופרסום בפייסבוק – הקמת דף פייסבוק Facebook - באמצעות דף הפייסבוק ניתן לבצע קידום אורגני (ללא תשלום) וגם קידום ממומן ולהביא לידים לעסק
  • בניית עמוד יוטיוב Youtube - צילום סרטוני וידאו של המוצר ו/או השירות שאתם מוכרים ושיתוף ברשת
  • בניית עמוד טוויטר Twitter או אינסטגרם (Instgram) - לרוב לפרסום מוצרים ושירותים בעלי נראות 
  • פרסום ממומן - ניתן לבצע בגוגל, פייסבוק, טאבולה, אאוטבריין ועוד באמצעות מודל CPC (עלות להקלקה על המודעה)
  • קידום אורגני - פרסום באמצעים שאינם עולים כסף, לדוגמא: אם הגעתם לדף הזה, רוב הסיכויים שהקלקתם עליו בגלל שהוא קודם בגוגל או בפייסבוק ללא תשלום
  • אינדקס עסקים - דפי זהב, בזק וכו' מפעילים רשימות של דפי עסקים ומפרסמים בחינם או בתשלום למי שרוצה מודעה מובלטת ומקודמת

שיווק באמצעים נוספים

ניתן לשווק את העסק גם באמצעים הבאים:

  • כרטיס ביקור רגיל/דיגיטלי - בעלות של כמה מאות שקלים ניתן לייצר כרטיס ביקור בבית דפוס או כרטיס דיגיטלי שניתן להעביר בווטסאפ
  • פרסום בשלטי חוצות, אוטובוסים ורכבת - יש מספר רב של חברות שניתן לפנות אליהן - לרוב יקר ומיועד לעסקים מאוד ספציפיים בעלי החזר השקעה גבוה על פרסום
  • פרסום על רכב החברה - זול יחסית ויכול להביא תנועה לעסק
  • לוחות מודעות במקומות אסטרטגיים - הפרסום בעיתונות המסורתית ובלוחות עדיין קיים ומיועד לאוכלוסיות מסוימות שעדיין קוראות עיתונים כגון חיילים ברכבת, אוכלוסית גיל שלישי וכו'
  • שיתופי פעולה עם חברות בעלי אינטרס דומה - מרוויחים פחות על כל עסקה, אך עדיף להרוויח פחות מלא להרוויח בכלל
  • מפגשי נטוורקינג - ישנם קבוצות רבות כמו BNI שניתן להצטרף אליהן והן משדכות בין בעלי עסקים שעוזרים אחד לשני
  • רשימות תפוצה במייל - לוקח זמן לבנות רשימת כתובות, אך ברגע שיש לנו כזו, ניתן באמצעות מיילים מרוכזים להביא לידים לעסק
  • SMS - צריך לבדוק חוקי פרסום לגבי מה מותר ומה אסור, אך הSMS נשאר כלי שיווקי אקטיבי בעלות של כמה אגורות להודעה

 

תכנון תקציב השיווק

כאשר מתכננים תקציב לשיווק חשוב לבחון את הדברים הבאים:

  • סכום שאנו יכולים להוציא – מומלץ לתכנן לפחות חצי שנה קדימה
  • כמות לקוחות מקסימאלית שאנו יכולים לטפל בהם
  • כמות לקוחות מינימאליים שאנו מצפים לקבל מקמפיין השיווק
  • אחוז המרה מצופה
  • יעד ROI (החזר השקעה) מהתהליך השיווקי של העסק
  • מנהל קמפיין - למי שאינו מנוסה, מומלץ לקחת מנהל קמפיין שיווק שיבחר את הפלטפורמות בהם מומלץ לפרסם ויבצע את הפרסום בפועל. לרוב בעלות של כ-10-20% מתקציב הפרסום

 

על הכותב

רועי ברק הוא יועץ עסקי בכיר והבעלים של קבוצת ברק לעסקים המתמחה במתן שירותי ייעוץ לעסקים קטנים. במסגרת עבודתו עזר רועי למאות עסקים קטנים להביא לידים ולהגדיל את המכירות שלהם באמצעות טיפים פשוטים ליישום בהתאמה אישית לכל עסק.

 לייעוץ עסקי ללא התחייבות עם רועי ניתן להשאיר פרטים בטופס צור קשר באתר.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

כיצד לבנות תוכנית עסקית לשנה החדשה

איך לבחור יועת עסקי שמתאים לעסק שלי

האם חשוב שנותי השירות והייעוץ שלי יכירו את העסק שלי? 

 

אולי יעניין אותך גם:
FB