052-4423268
לייעוץ חייגו או השאירו פרטים

 

 

10 טיפים שישדרגו את חשבון הלינקדין שלכם

»
»
»
10 טיפים שישדרגו את חשבון הלינקדין שלכם

כבר שנים שלינקדין משמשת כמקור גיוס ושיווק בעולם העסקים. הפחד מהאנגלית, מורכבות השימוש ולפעמים סתם חוסר חשק להתעמק בפרטים גורמים לחלקנו לפספס את היתרונות המדהימים שיש לרשת הזו להציע. במאמר זה תקבלו טיפים פשוטים שיעזרו לכם לנהל חשבון לינקדין אפקטיבי

רשת חברתית

 לינקדין למתחילים - מהי רשת הלינקדין

רשת הלינקדין (Linkedin) היא רשת חברתית למטרות עסקיות. בניגוד לאחותה הגדולה פייסבוק, רשת הלינקדין אינה משמשת כמעט למטרות חברתיות ולכן חשוב מאוד להקפיד על מיתוג מסוים שמתאים עבור קהל היעד שאותו אתם מעוניינים למשוך.

 

מה ניתן להשיג באמצעות לינקדין?

  • מציאת עבודה - באמצעות מיתוג נכון של הפרופיל שלכם (כפי שאסביר בהמשך) תוכלו לפנות ולמשוך מעסיקים פוטנציאליים בתחום שבו אתם מחפשים עבודה. כיום ישנם הד האנטרים וחברות גיוס שמתמחות ב"לצוד" מועמדים מרשת הלינקדין
  • חיפוש עובדים - לא צריכים להיות מומחים ברשת בשביל לחפש עובדים. במידה ואתם מגייסים, תוכלו להשיג פרטים של חברות גיוס רבות בלחיצת כפתור, או לסירוגין לחפש אנשים עם תפקידים דומים למה שאתם מחפשים ולהציע להם עבודה. אם אתם לא מעוניינים להציע עבודה לאנשים שיש להם כבר עבודה, אנשים רבים מסמנים בפרופיל שלהם שהם מחפשים עבודה ובכך מיידעים אתכם שהם רוצים שיפנו אליהם
  • קבלת פרויקטים כפרילנסר - באמצעים שאסביר בהמשך, ניתן להתחבר לאנשים הנכונים לך ובכך להשיג עבודות ופרויקטים
  • פרסום מוצרים - ניתן לכתוב כתבות שיווקיות או לצרף מחקרים על מוצרים שאתם מעוניינים לקדם
  • הגדלת כניסות לאתר שלכם - באמצעות כתיבת תוכן שנותן ערך מוסף לגולשים, ניתן לפרסם לינקים לכתבות בנושאים מקצועיים ולהגביר כניסות
  • שיתוף ידע - על ידי חברות בקבוצות עם תחומי עניין זהים לשלכם, תוכלו להיות חשופים לידע מעודכן בתחומכם ואף לשתף את חבריכם בידע שלכם
  • נטוורקינג - בלינקדין ניתן לייצר קשרים עם אנשים ללא פגישה ב-4 עיניים. חלק מהקשרים העסקיים הטובים ביותר שלי נוצרו בצורה הזו ועברו בהמשך לפגישות ב-4 עיניים

 

10 טיפים לשדרוג חשבון הלינקדין שלכם

  1. אנגלית - כתיבת הפרטים באנגלית היא מרשימה יותר ונתפסת כמקצועית יותר. אם אינכם חזקים באנגלית, אל תכתבו עם שגיאות. בקשו ממישהו שיעזור לכם בהכנת הפרופיל באנגלית באופן חד-פעמי. בכל מקרה, ההתכתבות עם גורמים בישראל נעשית בעברית במרבית הפעמים
  2. מילוי פרטים - אל תתעצלו! חשוב למלא הכל ולתת כמה שיותר פרטים. ככל שקיימים יותר פרטים, כך אתם מגדילים את הסיכוי שמישהו שמחפש משהו ספציפי ימצא אתכם
  3. קורות חיים - הקפידו למלא את קורות החיים שלכם כולל תפקידכם האחרון בפירוט רב. המגייסים מסתכלים על הפרטים שלכם ומאתרים אתכם לפי התיאור שאתם נותנים
  4. תכונות ו-endorse - ניתן להוסיף תכונות/כישורים ללינקדין. מומלץ להכניס כמה שיותר תכונות, אך רק כישורים שאתם באמת עומדים מאחוריהם. טיפ חשוב בנושא - בצעו endorse לכל החברים שלכם. רבים מהם יחזירו לכם טובה ובכך יגרמו לפרופיל שלכם להיות מקצועי יותר
  5. בקשו חברות מהרבה אנשים - התפיסה המוטעית בקרב רבים היא שצריך לבקש חברות רק מאנשים שאנו מכירים. מדובר בטעות חמורה. מרבית הקשרים שיצרתי והצעות העבודה שקיבלתי הגיעו מאנשים שלא הכרתי לפני כן. אז ממי מומלץ לבקש חברות? חפשו לפי תפקידים אנשים שעובדים בתחום שלכם. חפשו מנהלי משאבי אנוש, הד-האנטרים, בעלי תפקידים בחברות וכו'. אל תחפשו רק אנשים בתחום שלכם. תתפלאו מאילו תחומים פתאום תקבלו הצעה בלתי צפויה. לפני מספר ימים קיבלתי הצעה לשיתוף פעולה בעולם המכירות מאיש תכנות. אם הייתי פועל לפי דפוסי התנהלות שגרתיים בלינקדין, לא הייתי מכיר לעולם את המתכנת ששוחח עמי
  6. מכתב המלצה - אל תתביישו לבקש מכתבי המלצה מאנשים קרובים. כתבו גם אתם מכתבי המלצה לאנשים שאתם מעריכים מקצועית
  7. שלחו הודעות אישיות - במידה ואתם רואים בעל תפקיד, או איש גיוס שאתם מעוניינים לבצע איתו שיתוף פעולה, שלחו הודעה אישית. אל תשלחו הודעת תפוצה, חדי עין מבחינים בכך באופן מיידי ובוחרים להתעלם
  8. פרסום ידע - חשוב מאוד לשתף בידע. אם קראתם כתבה מעניינת שתפו אותה. אם כתבתם משהו, צרפו לינק או הוסיפו את הכתבה לאתר. קהל העוקבים שלכם יודע להעריך ידע איכותי
  9. צפייה בפרופיל של אנשים אחרים - בניגוד לפייסבוק, בלינקדין אנשים יודעים שאתה צופה בפרופיל שלהם. שימו לב שאתם לא נכנסים לפרופיל של אנשים מסוימים באופן אובססיבי, דעו לפנות לאנשים שנכנסים לפרופיל שלכם והציעו להם הזדמנויות
  10. תמונת פרופיל - כיאה לרשת מקצועית, מומלץ להכניס תמונת פרופיל מקצועית. ודאו שאתם לבושים בבגדים שתואמים את המיתוג שאתם רוצים להעביר. לא מומלץ לשים אף אחד בתמונה (כולל אישה וילדים). חשוב שהתמונה תהיה ברגע שמשדר מקצועיות (לא בחוף הים למשל)

 

 

 

אולי יעניין אותך גם:
FB