052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

מפרסמים באינטרנט? המאמר שיביא לכם יותר הקלקות בכתיבה שיווקית חכמה

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. עסקים קטנים
  4. מפרסמים באינטרנט? המאמר שיביא לכם יותר הקלקות בכתיבה שיווקית חכמה

הפרסום באינטרנט מוכיח שלא צריך להיות גאון שיווקי בשביל למשוך לקוחות. באמצעות כתיבה נכונה וחשיבה על צרכי הלקוחות שלכם ניתן למשוך לקוחות מהמתחרים ולקבל יותר הקלקות על מודעות ותוכן שאתם יוצרים. איך עושים את זה? הפרטים במאמר שלפניכם

כתיבה שיווקית

מדוע חשוב לכתוב בסגנון שיווקי?

בעולם הפרסום באינטרנט כיום ישנם בעלי עסקים רבים ותחרות אגרסיבית כמעט בכל תחום.

כאשר אנו מפרסמים באינטרנט, בסופו של דבר קהל המטרה שלנו יראה לרוב פרסום של כמה בעלי עסקים מהתחום המתחרים על תשומת ליבו. על ידי כתיבה שיווקית נכונה אנו נשיג אחוזי הקלקה גבוהים יותר מהמתחרים שלנו ונמשוך יותר לקוחות בפחות כסף. בסופו של דבר, כושר ההישרדות של העסקים הקטנים, תלוי במסר הייחודי ובבידול שהם מייצרים כערך מוסף ללקוח שלהם.

 

10 טיפים לכתיבה שיווקית

  1. היה "אתה" – אל תתפתו לכתוב בסגנון של מישהו אחר אם אתם לא מרגישים בנוח עם הסגנון. לרוב, לאחר שהלקוח יירשם, אתם תדברו איתו ותנהלו שיחת מכירה. הלקוח יזהה את הפערים ולא יקנה. הכתיבה צריכה לשקף דברים שאתם מאמינים בהם
  2. לא להגזים בכותרות – דוגמא טובה לכך ניתן לראות בפוסטים בפייסבוק של אתר ספורט מפורסם. בפוסטים שלו הוא רושם כותרות מאוד מושכות שגורמות ללקוח ללחוץ על הלינק, אך בסופו של דבר להתאכזב מהתוכן, כיוון שהכותרת נותנת ציפייה גדולה שאינה מתממשת בפועל. לדוגמא: " אם זה יקרה זו רעידת אדמה שלא הייתה כמותה בכדורגל הישראלי". הכותרת מרמזת על אירוע מכונן, כאשר בפועל מדובר בסיפור שולי על שחקן כדורגל (ברמה בינונית) שיש ספקולציות לא מוכחות לגבי מעבר שלו לקבוצה אחרת. תגובות של הגולשים לפוסט היו: "אני מסיר את עצמי מהעמוד שלכם". "נמאסתם" וכו'. הכתיבה הזו מייצרת אנטיגוניזם וחוטאת למטרה השיווקית. אי אפשר לצעוק "זאב, זאב" לנצח
  3. הבינו את הצורך האמיתי של הלקוחות שלכם – אם לדוגמא יש לכם עסק שמוכר מוצרי מזון בריאות, המסר חייב לשדר הבנה של צרכי הלקוח. אם האוכלוסיה שצורכת מוצרים מסוג זה היא לרוב קהל יעד אליטיסטי יותר, בעל ממון וכזה שמוכן להוציא יותר עבור מוצר שמותאם לצרכיו, פרסום כמו: "קבל הנחה", "הנחה רק עד הסופ"ש" וכו' עשוי שלא לפנות לקהל היעד. במידה וזהו אכן קהל היעד שלכם, ובחרתם למשל לפרסם לרוכבי אופניים (ניתן לפלח בפייסבוק את קהל היעד הזה) – ניתן להתאים מודעה בסגנון הניסוח: "תוסף המזון הייחודי לרוכבי אופניים היחידי בעל הרכיב XXX שבו משתמשים מאות מקצוענים ברחבי העולם, עכשיו בישראל. היכנסו לפרטים"
  4. התאימו את המסר במודעה למסר בדף הנחיתה - מרבית העסקים מוכרים מספר רב של מוצרים ושירותים, אך שולחים את הלקוחות לאותו דף נחיתה עם מסר אחיד. בכל מודעה שניסחתם, חשוב לנסח דף נחיתה ייחודי עם מסר זהה למסר של המודעה. אם המודעה שלכם מדברת על תוסף מזון ייחודי לרוכבי אופניים, לחיצה על המודעה תוביל את הלקוח לדף ייחודי שמדבר על התוסף ונותן תועלות ולא לדף כללי באתר שלכם שמראה רשימה של כל המוצרים
  5. כיתבו קצר ולעניין – הריכוז של הלקוחות שלכם בעולם האינטרנט והסבלנות שלהם למודעה היא קצרה מאוד. אל תכתבו מסרים ארוכים עם משפטים רבים של הסברים. התמקדו במסר קצר וענייני שמושך את הלקוח
  6. הנעה לפעולה – בכל מסר שיווקי חייבת להיות הנעה לפעולה. אנו מצפים מהלקוח לבצע פעולה מסוימת במודעה ואין טעם להסתיר זאת, אלא להיפך, תפקידנו הוא לכוון את הלקוח לביצוע פעולה. כיצד מכוונים את הלקוח? ניתן להשתמש במשפטים כמו:
    1. היכנסו עכשיו ו...
    2. אל תשאירו פרטים עד שלא תצפו בסרטון...
    3. לחץ ותקבל...
    4. לחצו לפרטים נוספים
    5. הקליקו ותוכלו...
    6. וכו'

פעולות לדוגמא:

  1. צפייה בוידאו
  2. הרשמה לרשימת תפוצה
  3. השארת פרטים כליד
  4. שיחה יוצאת לבית העסק
  5. קריאת חומרים שיווקיים
  6. ביצוע לייק לעמוד הפייסבוק שלנו
  7. כניסה לאתר שלנו
  8. רכישת מוצר/שירות
  9. התקנת אפליקציה
  10. וכו'
  11. כיתבו מסודר – ישנו הבדל בין צורת כתיבה של מאמר שיווקי לבין מודעה קצרה בפייסבוק או גוגל וגם לבין כתיבה שיווקית של דף נחיתה. במודעה בפייסבוק או גוגל לרוב נכתוב קצר ולעניין, אך במאמרים בוודאי שנרצה להרחיב על הנושא ולעיתים גם בדפי נחיתה (תלוי בסוג הדף). מומלץ לכתוב בבולטים או מספרים ולתת לקורא תבנית מסודרת ונוחה לקרוא. כאשר מאמר או דף נחיתה נראים מבולגנים ולא מסודרים, זה מעיד גם על נותן השירות ומפחית סיכויי הרשמה/רכישה
  12. בדקו את המתחרים שלכם – חפשו את המתחרים שלכם, ראו כיצד הם כותבים וקבלו רעיונות. בשום פנים ואופן לא להעתיק מהם תוכן וצורת כתיבה, אך כן להבין כיצד מפרסמים בתחום שאתם נמצאים בו
  13. שגיאות כתיב – בצעו הגהה ובדיקה לפחות 3 פעמים לפני פרסום מודעה או מאמר. שגיאות גורמות לכם להיתפס כלא רציניים ומפחיתות משמעותית את הסיכוי לביצוע פעולה
  14. ייחודיות ויצירתיות – השתדלו להביא דברים אחרים לכתיבה שלא קיימים אצל המתחרים. הומור, סגנון כתיבה ייחודי, מקצועי וכו'. חשוב לוודא שהסגנון שבו אתם כותבים מתאים לקהל היעד שלכם. אם אתם מוכרים ציוד רפואי לחולים, בוודאי שלא תשתמשו בהומור כחלק מהפרסום שלכם, גם אם אתם כמפרסמים מאוד אוהבים הומור

 

דוגמאות למילים וכותרות שמושכות את העין ויוצרות סקרנות

  1. הסוד שחסך לה אלפי שקלים בשנה...
  2. כך ירדתי 20 ק"ג במשקל ב-3 חודשים
  3. לא תאמינו מה המכונה הזו עשתה לקיר ב-20 דקות
  4. מה קורה כשאופנוע ומכונית נפגשים [רמז: החלום שלכם הולך להתגשם]
  5. מה גרם לה להבין שהיא סידרה את המצעים לא נכון במשך 15 שנה?
  6. איך המקרר שלכם קשור לכמות ההכנסות בעסק? [לא האמנתי כמה שזה נכון]
  7. רק אחרי ששפך את הקפה בטעות הוא הבין שזה הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים
  8. איך להביא לקוחות לאתר שלכם בלי מאמץ [זה עבד לי כבר 3 פעמים]
  9. 10 טיפים לקניית מקרר משרדי
  10. 7 דרכים יצירתיות להביא יותר לקוחות לעסק שלכם
  11. שימוש בנושאים אקטואליים (חייב להיות טרי) – לדוגמא – היום פורסמה כתבה על הנכסים המוסתרים של פוטין ואוליגרכים רבים ברחבי העולם. סוכן נדל"ן יכול לפרסם לדוגמא: "הנכסים הישראליים שפוטין לא הצליח לקנות"

 

אולי יעניין אותך גם:
FB