052-4423268
רוצים לשאול אותנו שאלה? לייעוץ חייגו או השאירו פרטים

 

 

פסיכולוגיה חיובית בעסקים, בניהול , בשרות איך זה יעזור לכם?

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. עסקים קטנים
  4. פסיכולוגיה חיובית בעסקים, בניהול , בשרות איך זה יעזור לכם?

כיצד ניתן לנהל טוב יותר את העסק, העובדים והמשימות היומיות שלכם באמצעות שימוש בפסיכולוגיה חיובית

פסיכולוגיה חיובית

מהי פסיכולוגיה חיובית וכיצד ניתן להשתמש בה?

פסיכולוגיה חיובית הינה ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר והשגשוג האנושיים. ממחקרים ברור היום שאדם שהוא יותר מאושר ויותר אופטימי , מגיע לתוצאות טובות יותר בכל תחום בחייו.

בטח כאשר מדובר בבעל עסק שמתמודד כל יום עם הרבה אתגרים מקצועיים, מנהל בארגון, או כל עובד. אדם מאושר ואופטימי יותר שנכנס לעבודה עם חיוך ועם אנרגיות טובות, יגיע לתוצאות הרבה יותר טובות.

ממחקרים אדם זה יהיה בעל מוטיבציה גדולה יותר, יצליח יותר ויגיע לתוצאות טובות יותר בכל תחום בחייו, הן המקצועיים והן האישיים.

 הגדלת האושר והאופטימיות באמצעות פסיכולוגיה חיובית

כי אדם מאושר יותר, יחפש פתרונות ולא בעיות, תהיה לו אנרגיה טובה יותר , ימצא דרכים יעילות יותר להתמודד עם קשים ואתגרים.

 

גישות שונות לשיפור פסיכולוגיה חיובית

הגישה איתה אנחנו נגשים לעולם ולבעיות שלנו, הן כבעל עסק , הן כעובד והן כמנהל היא המפתח הראשון לפתירת בעיות וקשיים.

כולנו מתמודדים עם אתגרים יום יום. הגישה שלנו היא הדבר הראשון שמשנה. האם אתייחס לבעיה כקטסטרופה? או שאתייחס לכך שתמיד יהיו קשים ואתגרים ואני כמנהל או כעובד אוכל לפתור אותם?

הגישה איתה אני נגש לבעיה היא קריטית, כאשר אני ניגש לבעיה באופן חיובי, אוכל למצוא פתרונות רבים לפתירתה. יהיה לי הרבה יותר קל להיות גמיש מחשבתית , יהיה לי יותר קל להגיע לפתרונות.

תחשבו על עצמכם, כאשר אתם בלחץ המוח לא מייצר בהירות ולא נותן לכם למצוא פתרונות חדשים. הלחץ ותחושת הקטסטרופה חוסמת אתכם מלחשוב אחרת, לחשוב בגדול, לחשוב חכם, לחשוב בבהירות.

 

התמקדות בהצלחות ככלי לשיפור ניהולי

אחת ההבנות המשמעותיות יותר של פסיכולוגיה חיובית הינה ההבנה שדווקא יש להתמקד במה כבר עובד ומה מצליח ומשם למצוא דרכים איך להגדיל את ההצלחה.

בפסיכולוגיה חיובית יש שיטה שנקראת חקר מוקיר.

חקר מוקיר מנתח הצלחות ומשם מסיק איך להרחיב את ההצלחה.

תחשבו על מנהל ששם דגש על מה כבר עבד בפרויקטים שהוא ועובדיו עשו והצליחו, הם ישבו וינתחו את ההצלחה ויבחנו איך להעתיק אותה לפרויקטים נוספים.

אז אם אתם רוצים להגדיל את ההצלחות שלכם, קחו מספר מקרים של פרויקטים שעבדו לכם כצוות, או נתחו כבעלי עסק עם איזה לקוחות הצליח לכם, או אם אתם עובדים בשרות, אילו שיחות שרות היו טובות יותר ותכתבו לעצמכם מה כן עבד.

ומשם תוכלו להמשיך ולהגדיל הצלחות.

טיפ נוסף הוא להתחיל ישיבות במה כן עבד, כשאתם מתחילים ישיבת צוות, תתחילו ממה הצוות השיג וממה כבר הצלחתם , השבוע, החודש והרבעון ומשם תעברו למה עוד צריך להשיג וליעדים הנוספים שאתם רוצים להשיג.

 

התמקדות בחוזקות לשיפור הצלחה

אחד הדברים המעולים שגילתה הפסיכולוגיה החיובית, שככל שנתמקד בחוזקות שלנו ככה נצליח יותר.

ככל שתתמקדו בחוזקות של עצמכם כמנהלים או בחוזקות של העובדים שלכם ככה תצליחו יותר.

לכל אחד מאיתנו הן כמנהלים והן כעובדים יש דברים שאנו חזקים בהם יותר, ככל שנעסוק בתחומים החזקים שלנו כך נצליח יותר. חוזקה בהגדרתה היא משהו שאנחנו טובים בו משהו שאנחנו עושים בקלות, משהו שבו אני מרגיש בטוח.

גם העובדים שלנו, ככל שניתן לעובדים שלנו לעשות דברים שהם יותר חזקים בהם, ככה התוצאות שלהם יהיו הרבה יותר טובות, תחושת המוטיבציה תגדל, תחושת המסוגלות, הם יחוו שמחה ואנרגיה גבוהה יותר ואיתם גם התוצאות שלהם.

בסדנאות שאני מעבירה, אני מלמדת את המנהלים או העובדים להבין מה החוזקות שלהם  וכך גם להתאים את האנשים בארגון לתפקידים שלהם.

כאשר אני ממקמת עובד בתפקיד שהוא חזק בו הוא יחווה שמחה, תחושת הצלחה, דרייב לגדול ומוטיבציה וכך התוצאות של הצוות , הארגון יגדלו.

גם כבעלי עסקים , מאוד חשוב שתזהו איפה החוזקות שלכם ותבנו מוצרים ושירותים שהם סביב החוזקות שלכם ותלמדו להוציא דברים שאתם לא חזקים בהם לעובדים שלכם או לפרילנסרים.

 

החיים והמוות ביד הלשון - שימוש בתוכן ואינטונציה

במילים אחרות - תלמדו להגיד יותר כן ולהשתמש בשפה חיובית, כאשר אתם רוצים לגרום למשהו לקרות, או לעובד לעשות משהו, או אפילו לעצמכם כמנהלים או בעלי עסקים, שפה חיובית היא הכרחית ומניעה לפעולה, הרבה יותר משפה שלילית.

בעבר חשבו שיש ביקורת בונה, או שבכלל ביקורת תגרום למישהו להשתפר, תחשבו על עצמכם, האם כשמישהו מבקר אתכם זה מניע אותכם להשתדל יותר ? או שזה רק מכבה אתכם? לרוב ביקורתיות מכבה אותנו. החוכמה היא למצוא את הדרך להגיד בחיובי, את זה עשית טוב, אשמח שגם במקרה הזה תמצא דרך.

הרבה פעמים גם כשרוצים להגיד לא, יש דרך להגיד זאת. לדוגמא, עובד ביקש מכם לצאת מחר מוקדם וזה לא מתאפשר , אם תגידו לו לא, הוא ירגיש פחות טוב.

אבל אם תגידו לא בצורה מנומקת, מחר זה פחות טוב, כי עובד אחר יוצא כבר אבל האם גם מחרתיים זה טוב עבורך לצאת מוקדם יותר, זה יתפרש אצל העובד טוב יותר.

נתתם לו אופציה חלופית וגם הסברתם ברציונל מדוע.

 

לסיכום 

זו היתה פסיכולוגיה חיובית על קצה המזלג, יש הרבה מה לכתוב בנושא וטכניקות רבות שיאפשרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר הן מעצמכם והן מהעובדים שלכם.

פסיכולוגיה חיובית כיום מיושמת בכל תחומי העסקים, הניהול, השרות וגם בחייכם האישיים, ובסופו של דבר תהפוך אתכם לשמחים יותר, מאושרים יותר ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר ויחד עם זה גם תשפר את כל התוצאות העסקיות שלכם.

 

על הכותבת

מאיה זוהר היא מנהלת הפיתוח העסקי והיועצת הבכירה בקבוצת ברק לעסקים. מומחית לתחום הניהול, הון אנושי והמכירות. מאיה ביצעה תהליכי ייעוץ ושינוי במאות ארגונים ועסקים בישראל.

  

מאמרים נוספים בנושאי ניהול ומשאבי אנוש

טיפים ומאמרים בנושא ניהול ומשאבי אנוש

רעיונות יצירתיים לניהול ישיבת צוות

בניית תהליך הכשרה לעובד חדש

ראיון עבודה מקצועי

ניהול זמן בשיטת הקרמבו

כיצד לשפר תהליכים ולהגדיל תפוקות בארגון

 

אולי יעניין אותך גם:
FB