052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

מחפש כלים שיעזרו לך לנהל טוב יותר? 10 טיפים לניהול נכון

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. מחפש כלים שיעזרו לך לנהל טוב יותר? 10 טיפים לניהול נכון

מאמרים רבים נכתבו על מעמד הניהול כפרופסיה. דיונים אקדמיים, סדנאות ושיח פילוסופי מקצועי בנושא קיים כבר עשרות שנים. למרות זאת, נכון להיום (וכנראה גם לשנים הקרובות), אין חובה בקורס או הכשרה מקצועית על מנת להפוך למנהל או לשפר את יכולות הניהול. אז האם אתה מנהל או מנוהל?

מנהל או מנוהל

ניהול עובדים, היכולת לבצע הערכת עובדים, משוב וחניכה, ניהול זמנם ומשימותיהם של העובד והמנהל, ניהול תקציבים, קבלת החלטות ועוד נושאים רבים, מוטב שיילמדו טרם כניסתו של המנהל לתפקיד. במאמר זה אתן 10 טיפים חיוניים לכל מנהל שיעזרו לכם לנהל טוב יותר ולשפר את ביצועי העסק שלכם.

 

10 טיפים למנהלים

  1. העובדים הם נכס. לא בכל יום נכנס לעסק שלך מישהו שמתאים לעסק או לארגון. חשוב להשקיע בניהול העובדים, הערכת העובדים, שביעות רצון, אימון וחניכה
  2. תחרות בין עובדים – תחרות היא דבר חשוב מאוד ובריא כל עוד היא נעשית במידה. חשוב לא לייצר אוירה תחרותית מדי שיוצרת עוינות בין העובדים ופוגעת במרקם החברתי ובביצועי העסק
  3. טקסים – קבלת שבת, ימי הולדת, אירועים מיוחדים – כל אלו עוזרים להרמת המוטיבציה ומשדרים לעובדים רצינות ויחס חם
  4. שיחות אישיות – הקפידו לבצע שיחות אישיות עם העובדים שלכם, מעבר לשיחות מקצועיות
  5. ניהול זמן – חשוב לנהל את זמנכם וזמן העובדים שלכם בצורה מיטבית
  6. תהליכי עבודה – שיטתיות ועבודה מסודרת חשובים מאוד גם לכם וגם לעובדים שלכם
  7. יצירתיות – חישבו תמיד קדימה, חפשו את השונה והמקורי שיאפשר לכם להצליח יותר מאחרים
  8. ידע מקצועי – הקפידו להתעדכן ולהיות מקצועיים בתחומכם. עובד שלא ירגיש שהמנהל שלו יכול ספק לו פתרון מקצועי לא ייגש אליו
  9. דוגמא אישית – "מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך". אם החלטת שבעסק מגיעים לבושים עם חולצה מכופתרת, גם המנהל מגיע עם חולצה מכופתרת. אם נקבע נוהל עבודה שמחייב את כל העובדים, הוא מחייב גם את המנהל
  10. עבודת ממשקים –המנהל עובד ומתנהל מול ממשקים פנימיים וחיצוניים על בסיס קבוע. טיפוח ותחזוקה של ממשקי העבודה יכולים להגדיל באופן משמעותי את הצלחת העסק או הארגון

 

לסיכום

ניהול עובדים הוא מקצוע מורכב שבו נתקלים בסיטואציות רבות ומורכבות. מומלץ לכל מנהל לעבור סדנה או הכשרה למנהלים לפני וגם לאר כניסתו לתפקיד. בתור מנהל שעבר והעביר סדנאות רבות, מצאתי בכל אחת מהן דברים חשובים שלקחתי ואני משתמש בהם עד היום.

 

מאמרים ותכנים נוספים בנושא גיוס ומשאבי אנוש

טיפים ומאמרים

הטמעת נהלים ותהליכים בשיטת ניהול ממוקד

מציאה והתאמה של מקורות גיוס וסורסינג

טיפים מעולים לגיוס עובדים

ראיון עבודה - כיצד מבצעים תהליך גיוס

כיצד לעבוד נכון עם חברות השמה

FB