052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

מיומנו של מועמד ממורמר - כיצד מתנהל תהליך גיוס כושל

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. מיומנו של מועמד ממורמר - כיצד מתנהל תהליך גיוס כושל

הטקסט אומנם ציורי והמילים אינן ציטוטים, אך הכל נלקח ממקרים אמיתיים שסיפרו לי חברים ומועמדים על תהליכי גיוס שעברו בארגונים ומול חברות השמה. כיצד תעשייה שאמורה לקחת אנשים עם מוטיבציה, הופכת אותם לממורמרים מהתהליך - כמה אמיתי ככה מתסכל

Diary

יום 1 - אני מתרגש, מתחיל לחפש עבודה

יומני היקר, אני מתרגש היום סוף סוף קיבלתי אומץ להתחיל בחיפוש עבודה. זה לא היה קל כי אני כבר עובד שנתיים באותו המקום ובאמת שבסך הכל טוב לי, אבל התחלתי קצת למצות את התפקיד. יומן יקר, היום פתחתי חשבון לינקדין כי חברה המליץ וגם עשיתי מנוי עם סוכן חכם למייל, ככה הבנתי שכל המשרות מגיעות אלי למייל לפי סינון ואני רק צריך לבחור ולהגיש קורות חיים איזו התרגשות. מקווה לטוב.

 

יום 2 - עדיין מתרגש, מתחיל לקבל פניות

יומן שלי, איזה כיף, התחלתי לקבל מיילים מאתרי דרושים. מסתבר שיש מלא משרות שמתאימות לי. נכנסתי והתחלתי להגיש, איזה כיף. חיפוש עבודה זה מגניב והאמת שממש ירדו לי החששות. מתסבר שיש לי הרבה אופציות. הביטחון שלי בשמיים כי פחדתי שייקח לי זמן למצוא עבודה, מסתבר שזה דיי פשוט.

 

יום 3 - אופטימי, אבל מתחיל לחשוד

אוקי יומן, היום דיברתי עם ידידה שלי שעובדת בגיוס והאמת שהיא קצת הלחיצה אותי. אמרה לי שחלק גדול מהמודעות באתרי הדרושים הן מזויפות כי הם רוצים להראות שיש לאתר שלהם מלא משרות. בנוסף, היא אמרה לי להיזהר כי היא מכירה מלא מקרים שבהם זה שולח קורות חיים שנתתי ברשימת תפוצה ויכול להגיע גם לארגון שלי. קצת מפחיד האמת שהבוסית שלי תגלה. אני עדיין אופטימי, אבל קצת חושש.

 

יום 5 - אופטימי, אבל אין שיחות

יומן נחמד, לזה לא ציפיתי, שלחתי לפחות ל-20 מקומות השבוע ואפילו לא טלפון אחד. ל-10 מקומות היה לי פרופיל מדויק למה שהם חיפשו. אני לא מבין, הארגונים האלו לא רוצים לגייס? הם מקבלים מועמד מושלם שאפילו השקיע במכתב מקדים כמו שכתוב בהנחיות ועדיין אין תגובה. הם לא מפחדים שיחטפו אותי?

 

יום 10 - עדיין מאמין, קיבלתי כמה שיחות

יומן שלי, קיבלתי כמה שיחות - בעיקר מחברות השמה. מרביתן הציעו לי כמה דברים שלא היו רלוונטיים. הייתה חברה אחת שכן היה רלוונטי ואמרו שהעבירו את הקורות חיים שלי לארגון. זה היה לפני 3 ימים. מאז אף אחד לא דיבר איתי לא מחברת ההשמה ולא מהארגון. אף אחד גם לא טרח להגיד לי כמה זמן עד שיתקשרו ובכלל, חברת ההשמה לא ידעה לענות על מחצית מהשאלות ששאלתי לגבי המשרה ככה שיכול להיות שלמרות ההמתנה גם זה לא רלוונטי.

 

יום 20 - עדיין מאמין, אפילו הייתי בשני ראיונות 

לא כתבתי לך כבר 10 ימים יומן שלי, בגלל שהייתי קצת עסוק. התחלתי לקבל קצת יותר טלפונים ואפילו הייתי בשני ראיונות עבודה. זוכר שכתבתי לך על הארגון שלא חזר אלי אחרי 3 ימים, אז זהו שהוא לא חזר בכלל וגם החברת השמה לא דיברה איתי, הראיונות הגיעו בכלל מחברות אחרות. אין איזשהו חוק נגד הדבר הזה שהם אמורים לפחות לעדכן אותי? בכל מקרה, גם בחברות שהייתי היו מאוד נחמדים, אבל הבטיחו לי שידברו איתי תוך מספר ימים ועבר מעל שבוע, אין לי טלפון לחזור אליו ואין לי מושג מתי ידברו איתי.

 

יום 30 - מאמין אבל פחות, למרות שיש תנועה

10 ימים לא כתבתי, כי האמת שלא היה הרבה מה לכתוב. אותו דבר בדיוק, רק הימים התחלפו. מבטיחים לי שיחזרו אלי ולא חוזרים, הייתי בעוד ראיון פרונטאלי, פחות אהבתי את החברה. מתקשרים אלי עם הצעות לא רלוונטיות כל הזמן. מתחיל להרגיש קצת מתוסכל.

 

יום 60 - מאמין אבל פחות, אפילו עברתי שני שלבים בראיון

חודש שלם שלא דיברנו. האמת היא שיש הרבה מה לספר אבל ביננו אני קצת חושש. זה לא קל כמו שחשבתי. קיבלתי 3 תשובות שליליות מראיונות ואני לא יודע אפילו למה. אין לי מושג מה עשיתי לא בסדר. את האמת - 2 מתוך 3 לא רציתי בכלל את המשרה אבל כן רציתי שהם ירצו אותי. מה אם אני בחיים לא אמצא עבודה? אולי כדאי להישאר בעבודה שלי? בכל מקרה יש גם חדשות טובות. עברתי 2 ראיונות ומבחן מקצועי בחברה אחת שאני מאוד רוצה. הבעיה היא שכל פעם לוקח להם שבוע וחצי בין שלב לשלב. זה ממש מעצבן והם גם לא מסבירים לי למה. ממש רציתי את התפקיד הזה בהתחלה אבל ההתנהלות שלהם מורידה לי את החשק. דיברתי עם החברת השמה ששלחה אותי והם באמת מנסים לעזור ולדחוף, אבל נראה שגם הם חסרי אונים למול הארגון.

 

יום 90 - ניצנים של פסימיות אקטיבית, אין הרבה באופק

וואו - לא האמנתי שזה יהיה ככה. כאילו לאף אחד מהמגייסים לא אכפת ממני, אני כמו סחורה חמה שמעבירים מיד ליד. כמות השיחות שאני מקבל ירדה משמעותית יומן שלי. לא הייתי בראיון כבר שבועיים. הקטע ההזוי - זוכר את החברה שכתבתי לך עליה לפני חודש. מסתבר שהתקן הוקפא. חוצפה כזו לא ראיתי בחיים שלי. הביאו אותי ל-3 מפגשים ואז הקפיאו תקן? מה הם לא יכלו לדעת את זה קודם? בכל מקרה, התחלתי להיות מאוד אקטיבי בלינקדין, מקווה שזה יעזור. אני מרגיש כאילו בחיים לא אמצא עבודה.

 

יום 120 - מוטיבציה בשמיים, קיבלתי הצעה

יומן שליייייי, יש! סוף סוף זה קרה. אחרי תהליך מתיש של 4 פגישות חברה שאני ממש מעוניין בה אמרה לי שהם רוצים שאגיע לשיחה על תנאים וחוזה. איזה כיף, מחר אני בפגישה שם ומבטיח לך שאכתוב. אגב, זוכר את החברה הזו שהקפיאה משרה? הם התקשרו והציעו לי את המשרה בשכר ובתנאים שרציתי, החלטתי לסרב כי ירד לי מהם בגלל ההתנהלות ובכלל, מי צריך אותם יש לי חברה חדשה.

 

יום 121 - החלום ושברו, לא ההצעה שחשבתי

יומן אני פשוט בהלם. הם שאלו אותי כמה פעמים בתחילת התהליך מה ציפיות השכר והתנאים שאני מבקש ואמרו שזה בסדר. איך זה הגיוני שאני מגיע איתם לשיחה והם מנסים לחתוך את זה ב-10%, מה זה שוק? הסמנכ"ל שלהם התנהג כאילו הוא מוקדן מכירות. ובכלל, כשהסברתי להם שיש לי 30 ימי התראה בארגון שלי ואני מעוניין לסיים יפה הם עקמו פרצוף, כאילו ציפו שאבריז למקום הנוכחי שלי ואתחיל אצלם יותר מוקדם. לא הבנתי, אם יעשו להם את זה הם לא יתרגזו? ממש, אבל ממש ירד לי מהם. אמרתי להם שאני לא מעוניין.

יום 122 - החלטה גורלית, מה אני צריך לעשות?

יומן יקר, עבר בסך הכל יום אבל כל כך הרבה קרה... המקום הזה שאמרתי לו לא, התקשר אלי שוב. הם קיבלו את כל התנאים שלי והסכימו שאתן את ה-30 ימי התראה. אני מבולבל כי בהתנהגות שלהם בהתחלה הם לא עשו עלי רושם של חברה שכדאי לי לעבוד בה. חשבתי על זה הרבה והחלטתי בסוף לדבר עם הבוסית שלי ולעדכן אותה שאני עוזב. אחרי שבמשך חצי שנה היא בקושי התייחסה אלי וסירבה להעלות לי את המשכורת, פתאום היא הפכה להיות סופר נחמדה והציעה לי העלאה יותר גבוהה ממה שביקשתי וגם יותר משימות מאתגרות. יומן שלי - אתה לא יכול לעזור לי להחליט וחבל... כי אני ממש מבולבל. כל מה שרציתי זה ארגון שיתייחס אלי יפה ויכבד אותי, יהיה שקוף והוגן איתי בכל התהליך והייתי מוכן לעבוד אצלו. כרגע יש לי 2 הצעות טובות שזה יותר ממה שהיה לי ב-4 החודשים האחרונים. אז למה אני מרגיש שלא בא לי לקחת אף אחת מהן?

אולי יעניין אותך גם:
FB