052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

איך להשיג לקוחות - פיתוח עסקי לעסקים קטנים

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. עסקים קטנים
  4. איך להשיג לקוחות - פיתוח עסקי לעסקים קטנים

יש לך ידע מקצועי רחב מאוד והקמת עסק לתפארת. השירות מעולה, המוצרים איכותיים והכל נראה מצוין. רק דבר אחד חסר - לקוחות. אז איך מתמודדים עם האתגר הגדול ביותר בעסקים קטנים?

פיתוח עסקי במטרה להשיג לקוחות

חבר שלי הסביר לי איך עושים גיוס לקוחות לעסק

פתחם עסק או שאתם הבעלים של עסק קטן ונתקעתם. הרמתם טלפון לחבר או מישהו שאתם מכירים ושאלתם אותו איך להביא לקוחות. מה הבעיה - תפרסם בפייסבוק או שתביא סוכנות שיווק והם ידאגו לך ללקוחות. אנו ניגשים למלאכה ומשלמים אלפי שקלים ושום דבר לא זז. התקציב הולך ונגמר והלידים בקושי מגיעים או שהם לא מספיק איכותיים ואנו נשארים עם פחות כסף בכיס אבל ללא לקוחות. בשלב הזה רובנו נכנעים וסוגרים את העסק או משתכנעים על ידי סוכנות השיווק להוציא יותר כסף, מה שלרוב מביא לאותה התוצאה.

אז איך כן לעשות חיפוש לקוחות נכון ולהגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאלים בעסק

לפני שאתן לכם כלים פרקטיים, חשוב שתבינו את הדבר החשוב ביותר - זה לוקח זמן ולרוב לא עובד טוב מההתחלה. צריך הרבה מאוד סבלנות, להתנסות במגוון רחב של שיטות וגם לרוב להשקיע כסף בכדי לקבל תוצאות. מי מכם שחשב שהשיווק של העסק הוא קל או שמישהו אחר יעשה בשבילו את העבודה - המציאות היא קצת אחרת.

איך מביאים לקוחות לעסק?

  1. קידום ממומן בפייסבוק - נכון שנתתי מקודם את פייסבוק כדוגמא שלא עובדת, משום שכולם היום מפרסמים בפייסבוק. זה נהיה יותר ויותר קשה להביא לידים דרך פייסבוק והעלויות נהיות יותר יקרות. זהו כלי אחד שניתן לעשות בו שימוש בכדי להביא לקוחות לעסק.
    1. למי זה מתאים - למרבית העסקים אך לרוב יעבוד עבור נותני שירותים זולים יותר ו/או מוצרים שנמכרים ברשת. יכול וגם עובד עבור עסקים אחרים מכל הסוגים, אך לא תמיד עובד וגם תלוי מאוד כיצד והיכן מפרסמים
    2. איך עושים? ניתן ללמוד דיי בקלות כיצד להשתמש בממשק הפרסום של פייסבוק, אבל להתמקצע בו לוקח זמן. ישנם קורסים חינמיים באינטרנט או קורסים פיזיים שמציעות חברות רבות. אם אתם כבר משלמים, עדיף ללכת לקורסים בכיתה שם ניתן לשאול שאלות וללמוד כראוי ולא קורס באינטרנט שהוא זול, אך גם לפעמים תצאו ממנו מבלי להבין לעומק את הדברים
  2. קידום אורגני בפייסבוק - לאחר שהקמתם דף עסקי בפייסבוק ואתר אינטרנט, ניתן לפרסם את השירותים והמוצרים שלכם בקבוצות השונות ללא תשלום ולהביא לקוחות לאתר שלכם או לרכוש את המוצרים שלכם
    1. למי זה מתאים - לכל סוגי העסקים. במוצרים ושירותים יקרים לרוב יעבוד פחות טוב, אך תלוי היכן ואיך מפרסמים
    2. איך עושים? מצטרפים לקבוצות רבות בפייסבוק לפי נושאים ומפרסמים כל פעם בקבוצות אחרות בשעות אחרות - מבצעים, תכנים מקצועיים וכו'
  3. לינקדין - מעולה ליצירת קשרים עסקים בין בעלי עסקים או בין בעל עסק ללקוח. מומלץ ליצור פרופיל מושקע (לינק למאמר בנושא) ושם תוכלו לפנות לאנשים לפי המקצוע שלהם, החברה שבה הם עובדים וכו'
    1. למי זה מתאים - פחות מתאים עבור מוצרי צריכה ונעשה בלינקדין שימוש בעיקר בתעשיית נותני השירותים להיכרות עם בעלי עסקים אחרים, ארגונים שאולי יצרכו את השירותים שלנו ועוד
    2. איך עושים? פותחים חשבון לינקדין מעוצב ופונים ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לאחר ביצוע סינון לפי האפשרויות באתר
  4. שיתופי פעולה - כאשר מקימים עסק בתחילת הדרך, אחת הדרכים המומלצות להביא לקוחות היא לייצר שיתופי פעולה עם עסקים דומים. ישנם עסקים רבים בתחום שיש להם עודף לקוחות ומוכנים שבעל עסק דומה יטפל בחלק מהלקוחות שלהם תמורת תשלום
    1. למי מתאים - לכל העסקים
    2. איך עושים? מאתרים באינטרנט עסקים דומים לשלנו, פונים ומציעים שיתוף פעולה. חשוב להגיע מוכנים עם כיוון עסקי
  5. ספר טלפונים - רבים מאיתנו לא חושבים על זה, אך ספר הטלפונים שלנו הוא אוצר עסקי. כל מי שהיה אתכם בצבא, עבד אתכם במקום מסוימים או שפגשתם לפני כמה שנים ורק החלפתם טלפונים הוא שותף עסקי ולקוח פוטנציאלי. לא להתבייש, תרימו אליו או אליה טלפון ובמקסימום יגידו לכם לא, אם תקבלו כן, זהו כרטיס כניסה מהיר הרבה יותר
    1. למי מתאים - לכל עסק
    2. איך עושים? פותחים ספר טלפונים ומתחילים לחייג. אגב, אפשר גם להסתכל בפייסבוק ולפנות לחברים שאין לנו בספר הטלפונים ואולי הם יוכלו לעזור
  6. מאגרי מידע - ניתן לרכוש מאגרי מידע ולידים באינטרנט ממגוון חברות במגוון רחב של תחומים
    1. למי מתאים - לכל עסק
    2. איך עושים? מחפשים בגוגל או לוקחים פרטים כהמלצה, קונים רשימה של לקוחות לפי סינון ומתחילים לחייג
  7. פרסום בוויז - כן, יש דבר כזה. ניתן לפרסם את העסק שלכם בוויז כדי למשוך לקוחות להגיע אליכם. ניתן לפרסם לפי המיקום הנוכחי של לקוחות שנמצאים בקרבת העסק שלכם
    1. למי מתאים - רק לעסקים שהמיקום שלהם הוא פיזי ולרוב מוכרים מוצר שנרכש מיידית - כגון: מזון, ביגוד וכו'
    2. איך עושים - נרשמים לממשק הפרסום של וויז באינטרנט, מזינים תקציב והנחיות ומתחילים לפרסם
  8. טבולה/אאוטבריין - למי שלא מכיר, מדובר בממשקים אשר שותלים תכנים מקצועיים שלכם באתרים מובילים כתכנים ממומנים ומביאים טראפיק איכותי לאתר שלכם
    1. למי מתאים - יקר ולא מביא תוצאות מיידית, אך איכותי כאשר מצליח. לכן, מתאים ליועצים נותני שירותים ומוצרים שנמכרים במחירים יקרים יחסית
    2. איך עושים - נכנסים לאתר של טבולה או אאוטבריין, נרשמים לממשק ופותחים קמפיין עם תקציב לבחירתכם
  9. שוכרים מנהל פיתוח עסקי - מדובר באיש אשת מקצוע שיודעים להביא לקוחות לפי סוג העסק וזוהי ההתמחות שלהם
    1. למי מתאים - מכיוון שמדובר במשרה חודשית שנושאת עלות גבוהה, מתאים לעסקים שיכולים להחזיר את העלות עם רווח לאחר הצלחה
    2. איך עושים - ניתן לחפש במודעת דרושים, פייסבוק, גוגל וכו' ולהכין מראש את הדרישות למה שאתם מחפשים
  10. יועץ עסקי - ישנם יועצים עסקיים מעולים שיכוונו אתכם בכיוון הנכון וייתנו לכם רעיונות כיצד תוכלו להביא יותר לקוחות לעסק שלכם
    1. למי מתאים - לכל עסק
    2. איך עושים - מומלץ להביא יועץ דרך המלצות ואם בחרתם דרך האינטרנט, אנא בדקו את האתר של היועץ וראו שיש לו תכנים, ידע וניסיון מקצועי להביא עבורכם לקוחות
  11. פליירים - התחום עדיין קיים ועובד וניתן בקלות לבצע עיצוב והזמנה דרך האינטרנט
    1. למי מתאים - לרוב לעסקי המזון וקמעונאות
    2. איך עושים - ניתן לעצב ולהזמין דרך האינטרנט ולבצע חלוקה באיזורים בסמיכות לבית העסק 
  12. גוגל - ניתן לפרסם את העסק בקידום ממומן בגוגל
    1. למי מתאים - בגלל המחיר היקר לליד - מתאים לרוב לעסקים שבהם אין תחרות ולכן המחיר זול, או לעסקים שיכולים באמצעות המכירות להחזיר את העלויות הגבוהות לליד
    2. איך עושים - מורכב לביצוע באופן עצמאי וגם יקר. ניתן ללמוד בקורס או דרך האינטרנט אך עדיף לפנות לחברה שתעשה עבורנו
  13. כנסים - ניתן להקים כנס בעצמכם או להצטרך לכנסים בתחום ולהכיר לקוחות ושיתופי פעולה פוטנציאליים
    1. למי מתאים - לכל סוגי העסקים, אך יותר לנותני שירותים
    2. איך עושים - ניתן למצוא כנסים בתחומים רבים בגוגל ולהרשם. לגבי בניית כנס עצמאי מדובר בתוכנית מורכבת שלא ארחיב עליה במאמר זה, אך מדובר באפשרות מעולה
  14. קבוצות עסקים (נטוורקינג) - ישנן קבוצות רבות שנפגשות באופן תדיר - חברי הקבוצה מפנים לקוחות ועוזרים אחד לשני
    1. למי מתאים - לכל העסקים
    2. איך עושים - מחפשים קבוצה מתאימה באינטרנט, נרשמים ומגיעים למפגשים
  15. ציד באינטרנט - ניתן לחפש בגוגל חברות או עסקים שיכולים להיות שיתופי פעולה או לקוחות, להכנס לאתר שלהם ולנסות להשיג פרטי קשר
    1. למי מתאים - לכל העסקים, בעיקר לנותני שירותים
    2. איך עושים - מחפשים בגוגל ויוצרים קשר

על הכותב

רועי ברק הוא יועץ עסקי המתמחה במתן בתחומי השיווק, המכירות וההון האנושי. בעברו שימש בתפקידי ניהול בכירים בחברות המובילות במשק.

רועי עזר וממשיך לתת שירות לעשרות בעלי עסקים, ארגונים וחברות.

אולי יעניין אותך גם:
FB