052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

סיוע בכתיבת קורות חיים

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. סיוע בכתיבת קורות חיים
ליווי בכתיבת קורות חיים

כולנו יודעים שקורות חיים הם אחד הכלים המרכזיים בכל תהליך קבלה למשרה כלשהי. למעשה, זה "כרטיס הביקור" המקצועי והאישי שלך. מהניסיון שלי בניהול מאות תהליכי גיוס אני גם לשתף שהרבה מאוד קורות חיים לא כתובים או ערוכים טוב, לא משרתים את קידום המועמדות של המועמד ולא מבליטים את הניסיון שלו. בתקופה בה על כל משרה שמפורסמת מתמודדים עשרות (ולפעמים יותר), חשוב לייצר את הערך המוסף שאנשי הגיוס בחברות מחפשים. אבל איך עושים את זה? מה כדאי להבליט וממה להימנע? ולמה אין שום סיבה לעשות את זה לבד.

 

איך לכתוב קורות חיים בצורה נכונה?

לפני שנצלול לקורות החיים עצמם, חשוב לדעת למי הם מיועדים. ככלל, יש שלושה נמענים מרכזיים לקורות החיים: מערכת סינון ומיון אוטומטית, רכזי הגיוס והמנהלים המגייסים. קורות חיים שכתובים נכון ובאופן מקצועי יפנו לכל אחד מהנמענים בנפרד וביחד. כל אחד מהם יתמקד בדגשים קצת שונים. לכן, חשוב להכיר את המרכיבים הנפוצים בקורות החיים:

 

  1. הכותרת- ברור שהשם שלך צריך להופיע בראש קורות החיים, אבל מה עוד? כותרת משנה שתסביר לקורא מה המקצוע או התפקיד שמכוונים אליו. לדוגמא: "ניהול פרויקטים בכיר", שיווק דיגיטלי", "מנהלת מכירות שמנצחת יעדים", "בוגר הנדסת מכונות" ועוד.
  2. תקציר או "קצת עליי"- שני משפטים שיתמצתו את הניסיון, הכישורים והיכולות שלך. התקציר אמור להיות קצר (הגיוני, לא?). רבים ממי שיקראו את קורות החיים ידלגו עליו ויעברו ישר לבחון את הניסיון המקצועי וההשכלה, כך שזה חלק שלדעתי, מתאים יותר למי שטרם צבר ניסיון מקצועי משמעותי, או שמכוון לשינוי קריירה וכך- יסביר את היכולות והתכונות שרלוונטיות להתחלה או שינוי הקריירה.
  3. פרטי התקשרות: מס' סלולארי, כתובת אימייל, לינק לאתרים מקצועיים שלך (לינקדאין ודומיו) ולינק לתיק עבודות (במידה ורלוונטי).
  4. ניסיון מקצועי רלוונטי- פירוט מקומות העבודה שלך, כולל שם התפקיד, מקום העבודה ומה כלל התפקיד. הפירוט יתחיל מהניסיון העדכני ביותר ואחורה. לא חייבים לציין את כל המקומות שעבדת בהם, אלא את הרלוונטים לתחום שמעניין אותך לעבוד בו.
  5. השכלה- פירוט ההשכלה האקדמית וההכשרות הרלוונטיות. גם כאן מתחילים בהשכלה העדכנית ביותר וחוזרים אחורה בזמן.
  6. תוכנות מחשב- יכללו גם את הבסיסיות ביותר וגם את המקצועיות. לדוגמא: תוכנות הנהלת חשבונות, תוכנות עיצוב גרפי, מערכות מכירה ושירות לקוחות ועוד.
  7. תכונות וכישורים- מה הכישורים והתכונות שייסייעו להצלחה שלך במילוי התפקיד? טיפ קטן? אין צורך ביותר מ-5-6!
  8. שפות- באילו שפות קיימת שליטה ומה רמת השליטה בשפה (דיבור, קריאה וכתיבה).

 

שירות כתיבת קורות חיים

נשמע פשוט, לא? כמו הרבה דברים בחיים, התשובה מורכבת. בעולם של ריבוי מועמדים, בו החברות והארגונים מקבלים עשרות ואפילו מאות קורות חיים לכל משרה מוצעת, קורות החיים חייבים לשרת ולהבליט אותך. כדי לייצר קובץ קורות חיים שיסייע לך לבלוט מעל מועמדים אחרים, ההמלצה שלי היא לפנות למי שמומחה בכתיבה שלהם. בדרך כל מדובר בבעלי ניסיון בעולמות הגיוס ומשאבי אנוש בארגונים, שמכירים "מבפנים" איך להבליט את המידע החשוב ואת היתרונות שלך. שירות איכותי לכתיבת קורות חיים יכלול הבלטה של מידע רלוונטי שחברות מחפשות, גם אם עדיין לא רכשת ניסיון מקצועי רלוונטי. כתיבת ועריכת קורות חיים הם מקצוע וכדאי להיעזר במקצוענים ביותר.

 

שירות כתיבת קורות חיים באנגלית

שאלה נוספת, שעולה פעמים רבות, היא "באיזו שפה לכתוב את קורות החיים?". בשנים האחרונות קיימת העדפה מצד החברות לקבל קורות חיים באנגלית. הדבר נכון במיוחד בחברות סטארט-אפ והיי-טק. איך מחליטים? אם המשרה פורסמה באנגלית- קורות החיים צריכים להיות כתובים באנגלית. אם המשרה פורסמה בעברית, אין הכרח כזה. במידה ובחרת לשלוח קורות חיים באנגלית, אני ממליץ להשתמש בשירות כתיבת קורות חיים מקצועית. בנוסף לכל מה שציינתי בפסקה הקודמת, חשוב להיעזר באנשי מקצוע שיש להם ניסיון בכתיבה באנגלית (ולא…תרגום קורות החיים ב- google translate לא נחשב כמקצועי). חשוב לשים לב ששמות המקצועות, התארים והכישורים באנגלית הם שונים מאלה שבעברית. המועמדות שלך עלולה להיפסל במידה וקורות החיים באנגלית ייראו "חובבניים", מה שעלול לגרום גם לך להיתפס באופן לא מקצועי.

לסיכום, שרות כתיבת קורות חיים מציע יתרון איכותי למועמדים וכשמדובר בעשרות מועמדים לכל משרה מוצעת, זה עשוי להיות ההבדל בין קבלה לעבודה או העברת קורות החיים שלך לארכיון (מקום שמעטים מהמועמדים חזרו ממנו…). חשוב לבחור את השרות המקצועי המתאים, לברר מה הניסיון של מי שיבנה ויערוך את קורות החיים שלך, אם קיימת היכרות עם הדרך שחברות בכלל ומחלקות הגיוס פועלות מ-ב-פ-נ-י-ם ואם ישנם סיפורי הצלחה קודמים. אלה כלים חשובים להצלחה שלך!

נשמע מעניין? זה הזמן שנדבר ונבנה את קורות החיים שיסייעו לך בקבלה למקום העבודה המועדף עליך.

 

קצת עליי

עודד אברהם- יועץ ומלווה קריירה, בעל ניסיון עשיר בניהול גיוס ומשאבי אנוש במגוון חברות וארגונים וחלק מקבוצת ברק ויועץ בקבוצה. בניתי, ערכתי ועיצבתי עשרות קורות חיים מקצועיים ובולטים באנגלית ובעברית. כל אדם הוא שונה וכך גם קורות החיים צריכים להתאים לתחום המקצועי, כמו גם לאופי ולאישיות של המועמד.

לקבלת פרטים לכתיבה ועריכה של קורות חיים זה הזמן להשאיר פרטים בתחתית העמוד ואשמח לחזור בהקדם!

 

בהצלחה!

 

 

אולי יעניין אותך גם:
FB