052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

הכנה לראיון עבודה - המאמר הכי מקיף בתחום

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. הכנה לראיון עבודה - המאמר הכי מקיף בתחום
ראיון עבודה מצויר

הכנה היא הבסיס ההכרחי להצלחה בראיון עבודה בייחוד בשוק תחרותי כמו שיש כיום. דמיינו לעצמכם שאתם נכנסים לראיון עבודה חמושים בידע, אסטרטגיות וביטחון שיעזרו לכם להרשים כל מנהל גיוס. במאמר הבא תקבלו חשיפה קטנה לצעדים החיוניים והטכניקות שיעזרו לך להצליח בראיון הבא שלך. המטרה היא להבטיח התבלטות כמועמד המתאים ביותר לתפקיד.

כיצד להתכונן לראיון עבודה

הכנה לראיון עבודה היא יותר מסתם סקירת קורות החיים שלך וחזרות על תשובות לשאלות נפוצות. זהו צעד מכריע לקראת הבטחת התפקיד הרצוי ויש להתייחס אליו בהתאם. מיקסום סיכוי ההצלחה שלך תלויים בכמה התכנון וההכנה שלך לראיון העבודה היו מדויקים. בגדול, אנחנו ממליצים להתמקד במחקר החברה ותיאור התפקיד. מחקר נכון ימקד את התשובות למה שהמראיינים מחפשים ויאפשר לך להפגין התאמה למטרות הארגון ולמיומנויות הכוללות דרישות מפתח לתפקיד הרלוונטי. המלצה נוספת היא הכנת דוגמאות ספציפיות מחוויות העבר שלך המדגישות את הכישורים וההישגים הרלוונטיים שלך. הדוגמאות צריכות להיות קונקרטיות וגם לכסות שאלות נפוצות נוספות שנוטים לשאול בראיונות עבודה. שימו לב, תרגול, תרגול ועוד קצת תרגול זהו המפתח להכנה טובה לראיון. הכוונה בתרגול היא לא לתרגול עם עצמכם בראש. אלא מול אדם, בקול! כזה שידע לשאול אתכם שאלות בצורה אינטגרטיבית ויוכל לשפוט את התשובות שלהם. נכון, זה אולי מביך בהתחלה אך זהו שלב הכרחי בתהליך הכנה לראיון עבודה. ניתן לבקש עזרה מחברים או לפנות לעזרה מקצועית בתחום. בנוסף, יש להתייחס למראה החיצוני ולשפת הגוף, שכן יש להם תפקיד משמעותי ביצירת רושם חיובי. זכרו לשדר ביטחון עצמי, לשמור על קשר עין וליצור קשר פעיל עם המראיין.

הכנה לראיון עבודה בהייטק

אחרי שהבנו שיש צורך בהכנה לראיון עבודה נתמקד בעולם הטכנולוגי של היום. עולם שעד לא מזמן נשלט על ידי המועמדים אך בשל נפילות בשוק חזר להישלט בידי הארגונים עצמם. אם פעם חברות היו מקבלות מועמדים גם אם הם לא ישבו "בול" מבחינה אישיותית או מקצועית, היום הסיפור שונה לחלוטין. ביקורתיות מצד החברות עלו משמעותית. לכן ראיונות עבודה בהייטק דורשים הכנה מיוחדת. אנחנו ממליצים לשפר מיומנויות טכניות על ידי עדכון הידע שלך בכלים וטכנולוגיות חדישות הרלוונטיות לתפקיד שמתמיינים אליו. אומנם מיומנויות אלה ויכולות פתרון בעיות מאוד מוערכים בתעשייה, אבל וזה אבל גדול: לעולם אל תענו משהו אם אתם לא בטוחים בו! בנוסף, אסור "להגדיל" ניסיון שלא קיים אצלכם. הדבר הכי גרוע שמראיין יכול לחשוב עליכם בראיון זה חוסר אמינות. נתאר מצב אפשרי, יכול להיות שאם תגידו את האמת לא תתקבלו למשרה ספציפית. אך יכול להיות שהמראיין יכיר תפקיד אחר שיכול להתאים. במידה ותשדרו חוסר אמינות תפסידו את ההזדמנות שיכולתם לקבל.

קורס הכנה לראיון עבודה בהייטק

הרבה פעמים רואים מועמדים שנוטים "לשגר" מיליון קורות חיים לכל מיני משרות, סתם. אולי מתוך הנחה שזה יגדיל להם את הסיכויים, או מתסכול שקורה הרבה פעמים בעת חיפוש עבודה. במבחן התוצאה פעולה כזאת יכול לייצר נזק גדול מאוד ואף "לשרוף" אותם בכל מיני מקומות בתעשייה. במיוחד בתעשייה קטנה כמו שיש לנו בישראל. למי שמחפש הדרכה מקיפה ומובנית, קורס הכנה שתוכנן במיוחד לראיונות עבודה בהייטק יכול להועיל מאוד. ליווי על ידי גורם מומחה יכולים להקנות תובנות ומשוב רב ערך מיועצים מנוסים שמבינים את הניואנסים של ראיונות עבודה בהייטק. קורסים אלה כוללים סקירה של אפשרויות התעסוקה בהתאם לרצונות ולניסיון, מפגשי ראיונות מדומים וטיפים לחיפוש עבודה בצורה אפקטיבית יניבו תוצאות מרביות.

קורס הכנה לראיון עבודה בכירים

במחשבה ראשונית נדמה כי אנשים בכירים לא צריכים קורס לראיון עבודה. הרי כבכיר יש לך ניסיון עשיר שכן  אתה נמצא הרבה זמן בתעשייה. עם זאת, יציאה לחיפוש עבודה יכולה להציב בפניך אתגרים ייחודיים משלה. הכנה לראיונות עבודה לבכירים דורשת מערך ייחודי של מיומנויות ואסטרטגיות. לפעמים יוצא מצב שבכירים מתגלגלים בתעשייה המון שנים ויוצא שבכלל לא עברו בחיים ראיון עבודה אצל מישהו שהוא לא קולגה, או לחילופין שראיון העבודה האחרון שלהם היה לפני הרבה מאוד שנים. כמו שראינו במאמר הזה, הכנה זהו הבסיס העיקרי בהצלחה בכל ראיון עבודה. קורס הכנה מיוחד לראיונות עבודה בכירים יכול לספק את ההדרכה הדרושה כדי להצטיין בראיונות עתירי סיכון אלו. דברים שיש לקחת בחשבון בתרגול לראיונות מסוג זה הם: חשיבה אסטרטגית, טכניקות מנהיגות, ציפיות ברמת ההנהלה וכן הנעת הצלחה ארגונית. על ידי השקעה בקורס כזה או על ידי ליווי מיועץ קריירה, תוכל למצב את עצמך כמועמד ולהיות מוכן היטב לכל הסיכונים שיש בשינוי תפקיד ומקום עבודה במקומות בכירים בקריירה.

סדנת הכנה לראיון עבודה

במאמר זה כיסינו חלק מיסודות ההכנה לראיונות עבודה, השיקולים הייחודיים לתפקידי הייטק, קורסים ייעודיים להכנה ממוקדת, הדרכה מותאמת לתפקידים בכירים וחווית הלמידה הדינמית שמציעות הסדנאות. בעולם בו המידע נגיש וניתן ללמוד הכל בצורה עצמית ניתן לחשוב שהצורך בסדנאות ובליווי קריירה יעלם מן העולם. אך העובדות בשטח מראות סיפור שונה לחלוטין. האפשרויות הקיימות בעת חיפוש עבודה מוגבלות, בעזרת ליווי מתאים ניתן להגדיל את מלאי האפשרויות, למקסם את הסיכויים בכל אפשרות ולמנוע טעויות קריטיות שיכולות לעלות בזמן וכסף רב.

רוצים פרטים נוספים על סדנה או ליווי אישי במציאת עבודה והכנה לראיון? השאירו פרטים בתחתית העמוד וניצור עמכם קשר

אולי יעניין אותך גם:
FB