052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

גיוס מפתחים לחברות הייטק – מה חשוב לחפש אצל מפתח ואיך מגייסים אותם

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. גיוס מפתחים לחברות הייטק – מה חשוב לחפש אצל מפתח ואיך מגייסים אותם
גיוס מפתחים

גיוס והשמת עובדים למשרות תוכנה

גיוס מפתחים לחברות הייטק יכול להיות משימה מאתגרת, מכיוון שחברות אלו מחפשות עובדים מקצועיים  ומנוסים שיוכלו לסייע להן לפתח את המוצר שלהן מימי העבודה הראשוניים. במאמר זה נסקור מה מחפשות חברות הייטק במפתח בכיר ואת הכישורים המרכזיים הנדרשים מהמפתח.

 

מפתחים עם ניסיון – למה מגייסים רק אותם?

אחד הדברים הכי חשובים שחברות הייטק מחפשות אצל מפתח בכיר הוא הניסיון. ועדיף שיהיה 4 שנים+. חברות רוצות מפתחים שיש להם רקורד מוכח בעבודה על פרויקטים מורכבים ודליברי של קוד באיכות גבוהה. הם מחפשים מפתחים בעלי ניסיון במגוון שפות וטכנולוגיות תכנות ובעלי הבנה עמוקה של שיטות עבודה מומלצות לפיתוח תוכנה. מפתחים אלו מקדמים את המוצר מהר עם עקומת למידה נמוכה. למרבית הסטארטפים יש ברז כספי מוגבל והן לא יכולות להרשות לעצמן להכשיר מתכנת לביצוע העבודה.

כאשר מפתח פונה לחברות גיוס הייטק - הן לרוב יבקשו ניסיון. לא משום שהן חייבות ניסיון, אלא משום שלקוח הקצה שלהן - הארגון - אינו מוכן לשלם דמי השמה עבור מועמדים ללא ניסיון. 

רקע טכני של מפתחים

בגיוס למשרות הייטק - מיומנות מרכזית נוספת שחברות הייטק מחפשות אצל מפתח בכיר היא מומחיות טכנית בעולם הרלוונטי. חברות רוצות מפתחים שמסוגלים לפתור בעיות קוד מורכבות והם בעלי יכולת לעבוד עם טכנולוגיות מתקדמות. זה כולל ניסיון עם שפות תכנות מודרניות, פריימים וספריות, כמו גם הבנה עמוקה של מבני נתונים, אלגוריתמים ודפוסי עיצוב תוכנה. 

 

תכונות אישיותיות של מפתחים

חברות הייטק רבות גם מייחסות ערך גבוה לכישורי מנהיגות וליכולת עבודה טובה בצוות. מפתחים בכירים צפויים לעתים קרובות להוביל פרויקטים ולהדריך מפתחים ג'וניורים, כך שהם צריכים להיות בעלי מיומנויות תקשורת ובינאישיות חזקות. הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד היטב עם צוותים מגוונים, כולל מפתחים, מעצבים, מנהלי מוצר ובעלי תפקידים נוספים. כאשר חברות גיוס לחברות הייטק מחפשות עובדים - הן לרוב ייבחנו יותר את קורות החיים והניסיון המקצועי, כאשר הארגון עצמו יהיה זה שלרוב ישים דגש על הניסיון.

 

השכלה ותארים במשרות פיתוח

בנוסף למיומנויות מפתח אלו, חברות היי-טק מחפשות גם כישורים אחרים בעת גיוס מפתחים בכירים. זה כולל תואר ראשון או שני במדעי המחשב או תחום קשור, כמו גם הסמכות בשפות או טכנולוגיות תכנות ספציפיות. חברות היי-טק רבות מחפשות גם מפתחים עם ניסיון בתעשיות ספציפיות, כמו בריאות, פיננסים או קמעונאות. לרוב כיום, אין התעקשות על תארים ומתמקדים בעיקר בניסיון. תארים מתקדמים נדרשים לרוב במשרות הקשורות בדאטה סיינס, אלגוריתמים וכו'.

 

טכנולגיות נפוצות בעולם הפיתוח

בחברות הייטק, מפתחים בכירים צפויים לרוב להיות בעלי ניסיון באחת או יותר מהטכנולוגיות הבאות:

מחשוב ענן (AWS, Azure, Google Cloud)

ביג דאטה ומדעי נתונים דאטה סיינס (Hadoop, Spark, Python, R)

בינה מלאכותית ולמידת מכונה ML/AI (Python, TensorFlow, Keras, PyTorch)

DevOps (Docker, Kubernetes, Ansible, Jenkins)

שירותי מיקרו (Docker, Kubernetes)

לייברי (ספריה או פריים) JavaScript (React, Angular, Vue)

בנוסף לטכנולוגיות אלו, על מפתחים בכירים להיות בעלי ניסיון במתודולוגיות אג'ייל ולהכיר תהליכי פיתוח תוכנה שונים. הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד היטב עם מגוון בעלי תפקידים, כולל מנהלי מוצר, מעצבים ומשתמשי קצה.

אחד הדברים החשובים ביותר שחברות הייטק מחפשות אצל מפתח בכיר הוא נכונות ללמוד ולהסתגל. הנוף הטכנולוגי משתנה ללא הרף, וחברות רוצות מפתחים שמסוגלים להישאר מעודכנים בטכנולוגיות ובטרנדים העדכניים ביותר. הם צריכים להיות מסוגלים ללמוד במהירות ולהיות פתוחים לרעיונות ודרכי עבודה חדשים.

היבט מרכזי נוסף שחברות הייטק מחפשות אצל מפתח בכיר הוא היכולת לעבוד היטב תחת לחץ. חברות היי-טק פועלות לרוב בסביבות מהירות, ומפתחים צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם מספר פרויקטים ותאריכים צפופים. הם צריכים להיות מסוגלים לתעדף את עומס העבודה שלהם ולקבל החלטות במהירות וביעילות.

אם לסכם את הדברים במשפט, גיוס מפתחים לחברות היי-טק הוא משימה מאתגרת הדורשת הבנה עמוקה של הנוף הטכנולוגי והכישורים והכישורים הנדרשים לתפקיד. חברות הייטק מחפשות מפתחים מיומנים ומנוסים בעלי רקורד מוכח של אספקת קוד איכותי ויכולים לעבוד היטב בסביבה מהירה ודינמית.

 

גיוס מהנדסי תוכנה ומפתחים להייטק עם קבוצת ברק

קבוצת ברק לעסקים עובדת עם למעלה מ-500 לקוחות בישראל ובאירופה. אנו מגייסים לכל סוגי משרות הפיתוח ומשרות תומכות לחברות הייטק וסטארטפים. אנו עובדים עם מגוון מסלולי גיוס בהתאמה אישית ללקוח.

רוצים שנסייע לכם לגייס מפתחים? השאירו פרטים בתחתית העמוד ונשמח לסייע.

אולי יעניין אותך גם:
FB