052-4423268
לייעוץ או גיוס עובדים השאירו פרטים

 

 

גיוס - חברת השמה למשרת ראש צוות ומנהל פיתוח

  1. דף הבית
  2. מרכז ידע ומאמרים
  3. משאבי אנוש, גיוס ופיתוח מנהלים
  4. גיוס - חברת השמה למשרת ראש צוות ומנהל פיתוח
ראש צוות פיתוח

איך לגייס ראש צוות פיתוח (TECH LEAD)

גיוס ראש צוות תוכנה יכול להיות משימה מאוד קשה ותובענית, שכן זהו תפקיד שדורש מערך מיומנויות וכישורים ייחודיים. ראש צוות תוכנה אחראי בין היתר על הובלה וניהול של צוות מפתחי תוכנה והבטחת השלמת פרויקטים בזמן ובמסגרת התקציב. במאמר זה, נסקור את המיומנויות והכישורים העיקריים הנדרשים לתפקיד זה, כמו גם את הניהול של מפתחי Frontend, Backend ו-Fullstack ולעיתים גם את צוות הQA.

מהו תפקידו של מנהל פיתוח ומהם התפקידים השונים בצוות?

לפני שנצלול להגדרת התפקיד של ראש צוות תוכנה, חשוב להבין את סוגי המפתחים השונים שעשויים להיות בצוות פיתוח תוכנה. מפתחי Frontend (צד לקוח) מתמחים ביצירת ממשק משתמש וחווית משתמש של אתר או אפליקציה. הם עובדים עם טכנולוגיות כמו HTML, CSS ו-JavaScript כדי לייצר ממשקים מושכים ויזואלית וידידותיים למשתמש. מפתחי  Backend (צד שרת), לעומת זאת, מתמחים ביצירת ההיגיון והפונקציונליות בצד השרת של אתר או אפליקציה. הם עובדים עם טכנולוגיות כמו Java, PHP ו-Python כדי ליצור את ההיגיון והפונקציונליות הבסיסיים של האפליקציה. מפתחי Fullstack מיומנים הן בפיתוח פרונט והן בפיתוח בק ומסוגלים לעבוד הן בצד הלקוח והן בצד השרת של אפליקציה או אתר.

 

מהו הניסיון שחברות הייטק מחפשות אצל מנהל צוות פיתוח?

בכל הנוגע לגיוס מוביל צוות, חברות מחפשות לרוב מפתחים מנוסים בעלי רקורד מוכח של הובלה וניהול צוותים. לעיתים גם מפתח מנוסה, סניור שלא ניהל בפועל. אך היה מייעץ לשאר המפתחים. מוביל צוות מעורב באופן פעיל בתהליך הפיתוח ומסוגל להוביל את הצוות תוך כדי תרומה לליבת הקוד. מנהל צוות במשרה מלאה, שאינו עושה "הנדס און" בפיתוח, הוא מישהו שמתמקד בעיקר בהובלת הצוות וניהולו, וייתכן שהוא שאינו מעורב באותה מידה בתהליך הפיתוח היומיומי.

תפקידו של מוביל צוות דומה לזה של מוביל טכנולוגי (טק ליד), אך ישנם כמה הבדלים מרכזיים. מוביל צוות אחראי על הובלה וניהול של צוות מפתחים, בעוד שמוביל טכנולוגי מתמקד בהיבטים הטכניים של פרויקט. מוביל טכנולוגי עשוי להיות אחראי גם על עיצוב הפתרון והנחיית הצוות לגבי החלטות טכניות. מנהל צוות אחראי על הניהול הכולל של צוות, כולל משימות כמו הערכות ביצועים, תקצוב ותזמון. סמנכ"ל פיתוח לעומתו הוא מנהל בדרג גבוה האחראי להובלת מאמצי המחקר והפיתוח של ארגון.

כשמדובר בכישורים ובכישורים הנדרשים להובלת צוות תוכנה, חברות מחפשות מפתחים בעלי הבנה עמוקה של שיטות עבודה מומלצות לפיתוח תוכנה ובעלי ניסיון עם מגוון שפות וטכנולוגיות תכנות. הם צריכים גם להיות בעלי כישורי מנהיגות ותקשורת חזקים, כמו גם את היכולת לעבוד היטב בצוות.

 

גיוס ראש צוות פיתוח עם קבוצת ברק

קבוצת ברק מגייסת מנהלים בתחום התוכנה למאות לקוחות בישראל ובאירופה. אנו מתמחים באיתור נקודתי של מועמדים על פי דרישה ועושים ציד ממוקד על פי צרכי הלקוח.

רוצים שנסייע לכם בגיוס מנהל פיתוח/ראש צוות? השאירו פרטים בתחתית העמוד ונשמח לסייע.

אולי יעניין אותך גם:
FB